Avionul care zboară cu 4.000 km/h ar fi revoluția transportului la care visam
Încă de când Concorde a avut primul zbor, o călătorie într-un avion supersonic a fost un vis. În curând, ar putea deveni o banalitate.
Boeing e doar una dintre companiile mari care lucrează la un avion supersonic. De data aceasta, specialiști din Marea Britanie au reușit să obțină însă cel mai bun rezultat. Iar asta se traduce într-o călătorie Londra – New York în doar o oră. Asta înseamnă un zbor trans-atlantic la o viteză de circa 4.000 de kilometri pe oră.
Reaction Engines e compania care lucrează la cea mai importantă parte dintr-un avion supersonic: răcirea. Astfel, ideea specialiștilor acestei companii e să atingă o viteză de Mach 3,3, ceea ce se traduce într-o viteză de peste 4.000 km/h.
Testele pe care le-a derulat compania până acum au simulat o viteză de trei ori mai mare decât cea a sunetului. Următorul pas o să fie să ducă testul la Mach 5,5, adică 6.800 de km/h. Sigur, avionul nu va fi gata de zbor de mâine. Nici măcar de anul viitor, dar în câteva decenii ar putea fi o soluție rapidă de transport dintr-o țară în alta, de pe un continent pe altul.
Avionul supersonic al viitorului ar fi un hibrid între avionul cu reacție și-o rachetă spațială
Avionul cu reacție și-a făcut foarte bine treaba de-a lungul mai multor decenii. E, totuși, limitat când vine vorba de viteză. Tocmai de aceea planul Reaction Engines e să combine designul unui astfel de avion cu tehnologia și viteza unei rachete spațiale.
Până când tehnologia de răcire cu care experimentează compania va fi implementată într-un avion de uz comercial, Reaction Engines speră s-o vândă în industria militară sau de transport spațial. Mai mult, compania speră că, la o scară diferită, va putea folosi tehnologia și-n mașini sport, care ar atinge viteze mai mari. Sau chiar în industrie.
Tehnologia de pre-răcire pe care Reaction Engines vrea s-o folosească pe avioane supersonice prevede o răcire de la circa 1.000 de grade Celsius la temperatura camerei în 0,3 secunde.